Thursday, March 19, 2009

story of the year

salam..

today is thursday..19th of March....im typing now n the time currently is 11:21am
last thursday,12th of March, 11:22am..i recieved a message from kak Azi telling me...."M0h tahniah 9A...From,k.sma,k.azi,k.sa n trah.."


one msg that implies 1000 meaning for me!

huh~at first i didnt believe it as it was only a msg from kak azi! xleh cayer kAzi neh!..i received the msg when i was still in my home, heading towards the entrance of my house..my father was waiting me outside to send me to mimi's house nearby..my friend yea also was outside of my house.we had already planned to gather in mimi's house 1st then choooow! i opened the msg n read it frequently...dop cayo2.. i was totally bewildered by the news, i trembled in fear and my heart throbbed for a while.. relax japp... last2, i decided to tell to yea! hahaaa..yea plop bsungguh dr aku~ dop main yo ko?yo ko? 1 more,my parents! i was hesitate whether i should tell them or not! sbb my father dh nk stak keto,so aku bitaw jela dpn mak ayah aku..."mak,cikgu oyak oge dpt 9A...cikgu oyak la... "then..chow!


smpai jer umah mimi,trus gitaw! wat mace umah sdri sbb over excited doh tyme tuh...so,i replied k.azi's msg..patu called lak sbb still xcayer..hmmm..mane taw?sir mizu oyak? tyme tuh result xsmpai agy kt skola..hmmm..keep wondering how they could know the news! o,k.azi explained to me..teacher asmaria was on her duty to take the result di YIk..blom ape2 sir mizu dh called asking her bout the result! so,tyme tuh sir taw who got the highest! tp ape2pon i still didnt believe it unless i see it by myself! jeng3...kul 12 lebeh tu trus ke skolah..

smpai jer skolah dah ader bbrp org students...oh,first i have my own gratitude to Allah sbb kt skolah hari tu mmg xda manusia sgt! there were a lot of outdoor events that turned my school surroundings likely as school holiday.. mujo baru! aritu majority of students were involved in perlawanan sukan zone level.. yg plg ramai join team handball compete kat maahad muhammadi g.musang..+cheerleader agy! yg mai sklah pon semua balik daa~mujo2.. ado gak la hop rajim bena tuh.. sampai tuh sir mizu sengeh jer ktku! aloss sir...xbest a gini! xsurprise pom..hu3..

tgu pnya tgu..and i was still in doubt,huh so i decided to call tch Asmaria by myself.she was on her way heading to our school from YIK,malu la lak nk ckp so suh k.Josh.juz nk taw confirmation which one Fatimah...Fatimah S or Fatimah Z...hehe~tyme tuh dh byk msg masuk dekpom~ngeee..


last2,tcher pun sampai lor and result leh amek kul 1++..Oh,congratz tuk kak nor izliana yg bleh 10 mumtaz STam! congratz2.. InsyAllah leh 10 Mumtaz ugok.huhu..pakat kaluk ah tyme tuh.all the students were rushed taking thier result respectively. Aku? ape kes?xleh amek? oooo..till then i was called by sir mizu ordering me to go to mudir's room..among the names yg sir pgl tuh yg wujud tyme tuh 3 org jer.aku.k.Yati and Aina. so,kami masuk ber-3 lor. jmp mudir and finally dpt tgk my real result!

Alhamdulillah...lega hati aku bila tgk result! proven and answered! i got 9A and 1B..b ekonomi asas.huihuihui..then trus rushed ke bilik teacher kartini.guru class aku lst yr..nk g tenangkan diri...hehhhehhheh...hmmm...i wholeheartedly appreciate tcher for her continous support to me. she has pinned her hopes on me and now her hopes were not disappointed! hmmmm..bout my result...hehe.ive already expected that ill not score A in economy! i confess that ive less interest on this subject! ppr 1 is very easy and ppr 2 is quite complicated for me cuz i know...i know aku byk xstudy tajuk2 pnting. xdae masa la konon tp tempoh kemaen lg pnjg! so,its really on my fault! trial dpt c6 mmg economy mengspoiltkan result!..one more,economy is the last ppr! so i was very excited on those day smpai spoilt aku punya spirit nk study...arrrrrghh.. hmmm..sej? sej.oh,one of my weak subject,but i did score A! ntah la,aku study ikut mood and kalaw spirit nk study tu xdop ssh lew.....hmm..here i wanna emphasize do not be like me! heheheee.so,owklah snapas deh!

..."who laughs last laughs longest* *

hari last exam-economy asas.wuhuu

subject lain ok jer..tp kecewa gak! i failed to achieve my target of scoring straight A's... i didnt fulfill my target entirely! i desire my result alike as my smU result..10A1...hmmm..my luck was already predestined..so, aku redha jer dgn semua ketentuan Allah..subj mate,sej,psi and tswr...berbaloi la dgn usaha aku tuk score A...yg ni aku usaha lbh cket cuz aku taw mcm2 probability leh jd! cam tswr..nmpak cam sng! tyme trial semua dpt A tp aku la dpt mrkh terendah skali.atas paga la..pekso sblum2 tu pun g2..xtaw gapo hop xkeno..but alhamdulillah i scored A1 lam pekso sbena..yg laen ramai la plop xleh a..

"kepuasan terletak pada usaha,bknnya pncapaian..**


tuk subj pqs,bat and sc i dare say..aku mmg yakin a dpt A1. among the subjects mentioned, the most easiest subj is BAT .mmg mudah2 lajop soalan thn lepah! alhamdulillah i scored A1..hmm.. cuma sedikit terkilan..BAT and bI i scored a1 but bM i got a2! hhhhuhhhuuu...malu ugok serow.hhhhuuhuhuuu..


letih dowh..last but not least..i wanna say an everest of thanks to all who always support and pray for my success! kpd yg xhenti2 anta msg,cal tu, i kinda appreciate ur wish! aku pelik la,dioram la spptnya kene blanjo aku nyo?bkpo aku plop?waka3..special thanks to my beloved parents, my siblings kak ngah and zati(xtra tacher). and to all my frens,beloved tcher,ckgu,ustaz and ustazah who always support me behind! trimo kasih bbbbanyok!


congratz tuk semua students spm 2008...esp rakan seperjuangan yg skolah bwh YIK,my comrades yg dpt best result tuh..kak yati,dieb,aina,ezzah,sya,zakira patu xigt dowh..patu ko hop xcapai target tuh..its not end of the world! perjuangan kita blum selesai! rmmber.dun givup no matter how!!

gud luck to all the candidates of spm 09...smoga dpt harumkan nama YIK lg tahun ni.insyAllah..student YIK boleh3!

k,thats the story.huhu..salam sayang dr fatimah mohdsalleh



salam

6 comments:

SalsabiLa said...

salam....fuh i'm so proud to be ur friend....be ur juniour....ur the best sis!kpuasan trltak pd usha,bkannye pncapaian..usha yg smprna adlah kmenangn yg smpurna....pgang laa kte2 nie k!papepn sy sntiasa doakan kjayaan kftimah...sy da anggap cm my sis plak...huhu..hope hbungn kte xkan trptus cz hbngan saudre islam memey xkn ptus slamanye....~friends frever~ukhwah fillah abadan abada...

fateamah mohdsalleh said...

huhu...sapo la hambe ni...ambe nih insan biaso jaz yg byk kekhilafan mace org laen.diri ambe pelukan byk perubahan lg.insyaAllah dgn doa kita semua dpt jd hamba Allah yg baik.neway tq dik! insyAllah xde pghalang utk putuskan hubungan persaudaraan sesame Islam..takbir3!!!!

Anonymous said...

erm...sme laa cam sy nie...byk kkurngan...insya'allah....
ALLAHUAKBAR!!!

geniusdaily said...

salam,
tahniah fatimah.
tp sayang ckit cz ftmh b ekon j
lau dop 10A dalm tangn
pape pom teruskan perjuangan dalam menuntut ilmu....
jadikan kekayaan hari nie sebagai batu lonjatan tuk kita terus sucsess dalam idup kita n sebagai mujahidah .....

asyifatul solehah89 said...

hurmm.....a th0usands c0ngratulati0n to u sis!!!
what a great j0b u've d0ne!!!
keep it up as your hardwork paid off.... :)ajja2 fighting!!! fashha!!!

fateamah mohdsalleh said...

kak uyu! thanks...
hmm..long time didnt see u blogging!...hehe
syukur alhamdlh as all of my efforts were paid off..