Sunday, April 3, 2011

Sapa minum air Sg. Nil ...

sila smbung sendiri ayat2 yg biasa dituturkan oleh ustaz, ustazahku.

ingin bercerita sepatah dua kata je, cukup.
ambik syarat je utk pertama kalinya-lepas balik dan terakhir? bersiaran dr Malaysia.


sbnrnya malam ni perasaan dah mula campur2. xtw nak cakap.
waaa.. sengaja pegi layan helwa telinga plak.
ha, kpd sapa2 yg teringin nak terbang jauh, persediaan mental tu penting lah sgt2.


aku rindu mesir
kdg2, rasa patah smgt.
aku nak kan persekitaran itu! pahit akhirnya bertukar manis.
Tuhan, tolonglah...
aku nak kembali kpd situasi sepatutnya.
Oh.Baru diri ini mengerti mengapa ustaz2 ku selalu berkata.. Sapa minum air Sg Nil pasti akan kembali ~

Bakal dipijak lg.. pasti ...

Doakan semoga diri ini bertemu semule dgn hati yg tertinggal di sana.
Oh Malaysia, rasa cam mimpi pula !

Doakan semuanya selamat.

pesanan khas utk junior2 yg dihati sokmo.. xse ngepek doh..
skg bukan lg masa utk ukur keputusan exam msg2..
ngepek2 doh, mmesan2 doh..
koho besar belako doh.. pandai2 lah buat sesuatu keputusan,
bukan utk diri sndri sahaja,
tp JGN LUPA, utk Islam kita.
hidup biar berTuhan.
kalo kita x mula siapa lg yg mahu isi kekosongan? kita sebenarnya yg dipilih olehNya.

Berpenat lelahlah, kerana sesungguhnya kesenangan itu selepas kesusahan..JANGAN berdukacita kerana hidup ini meletihkan, sebab demikianlah hidup itu diciptakan"..
(Imam Asy-Syafie)


1 comment:

salsabila said...

salam ziarah..
alhmdulillah smpai gk sis dbumi msir.
insya'Allah kn jumpe hati yg ttnggl tuu..
nk g mnum air sg nil etep..hehe
j0rdan & msir alwyz in my mind,,hu3
doakan bella erh.tke care!