Wednesday, March 10, 2010

tenanglah duhai hati

sy fikir, hm..agak2nya gapo hok sy duk wat esok ms ni erh?
perasaan apekah? duk manakah? situasi mn kah?

erk..sapa gitu terkehadapan memikirkan ttg esk hari.


tp, smpai skang tk taw.nk pegi ke dop.
yA Allah, byknya mslah.tp igtlah Fatimah, jika anda tk pergi, anda mmg hebat! utk 1 mslah y agak rumit gak la,
anda berani bukti y anda berada d jln y benar. tp, logik ke aku wat gni? hmm..

debba. kejap2 mai debba. tp, sy tk nafikan. dalam saat2 tk keruan gini, kdg2 Allah buat sy rase excited pon ade.tp mari kejap je. pastu, ilang.

sbenarnya xguna dah nk pikir psl ni. sbb, semuanya dh tertulis. takut ke hepi ke, nerro tido k xnerro ko, result akan ttp kua esk. so, kpd penuggu2 sekalian, bertawakkal jer byk2. InsyaAllah, usaha pun sumguh2 doh.

agipun, diri ni da taw staro mn usaha aritu. so, bnda lepas doh, x molep dh untuk dipikir. slesai sje exam ritu, dah puas merintih d belog ini.luahkan segala2nya. sbb, knp aku harus menolak keyakinan itu? dia pegi sndri atau aku yg menolaknya?mm. mumtaz? insyaAllah..... tp 10 Mumtaz? bleh ke ni. bleh ke ni?

so, lani adalah masa utk muhasabah diri msg2, walau ape2pun tanggapan negatif kt diri sndri, sy tetap, tetap berdoa, tetap berbisik pada diri sendiri, katakan pada diri sendiri, Ya ALLAH, aku mahu berjaya dalam imtihan aku yang ni!!! berikanlah aku hasil yg terbaik!!. amiiiiiin.

persiapkan hati ini, agar redha dan bersyukur utk menerima ape yg tertulis, pd esok hari!! sy taw, setiap ape y Allah kurniakan kpd kita, adalah y plg terbaik disisiNya.

Ya Allah, tenangkanlah hatiku!
ya Allah, permudahkanlah segala2nya.
ya Allah, berilah aku kekuatan! jgnlah Engkau dugai aku, dgn dugaan y xdpt aku tanggung.

kpd semua sohabat2, doakan sy agar mndpt keputusan yg terbaik. insyaAllah. stakat tu jerla.jumpa lg dalam laporan natijah la plok. semoga Allah redha semuanya.

p/s: gerun sama itu mdh Adab Nusus.

No comments: